CLOSE TO YOU - KAPITEL 2

Lite från förra: Jag slänger i det sista i resväskan och stänger den. Jag ställer den vid ytterdörren och springer upp på mitt rum och hämtar min mobil. Therese kommer efter mig med hennes fullpackade 4 väskor, säkert fulla med rep och andra saker som hon kan kidnappa killarna med. Hon håller i hennes nya tidning med massor av One Direction sidor i och ler mot mig. 

- Har du kidnappat dom än eller? Frågar jag Therese retligt. Hon kollar på mig argt.
- Lina smsar mig all information och nya bilder på dom, dom är troligtvist i närheten av stranden just nu, säger hon och visar en bild på två killar, den ena har lockigt, mörkt hår och den andra är blond. Antagligen är det Harry och Niall.
- Du är ju inte klok.. Säger jag och går till det ena gästrummet där jag ska bo de närmaste veckorna. 
- Du ska följa med, hör jag Therese säga bakom mig. Jag vänder mig om och hon står och viftar med farmors bildnycklar. Jag kollar på henne konstigt.
- Lägg av, aldrig att jag ska följa med och leta efter några töntiga killar, du kommer inte hitta dom ändå! Säger jag och börjar packa upp lite ur väskan.
- Om inte du följer med så får jag inte åka, säger hon tyst.
- Synd för dig då, säger jag och fortsätter. 
- Snäääälla, säger hon och sätter sig på min säng och kollar sorgset på mig. Jag kollar på henne och ler.
- På ett vilkor, säger jag. Hon lyser upp som en sol och ler mot mig.
- Vad som helst! Säger hon och börjar hoppa och nästan skrika. 
- Om vi stannar och köper glass på vägen, säger jag och ler.
- Ja det fixar vi, kom nu! Säger hon och dra med mig. 
Jag tar på mig min bikinin på toaletten, har aldrig gillat att byta om framför människor, men serriöst, vem gör egentligen det? Jag tar på mig ett par shorts över mina bikinitrosor och tar mina solglasögon. Therese har sin blåa klänning över sin bikini. 
 
Farmors bil kan vara en av de fulaste bilarna som finns. Men ändå sitter vi i den. Den är rosa och luktar alldedes för mycket tantparfym. Therese vrider om nyckeln och bilen startar högljutt och börjar skramla. Vi kollar på varandra och skrattar. 
 
Therese smäller igen bildörren hårt, som hon alltid gör, jag undrar hur många rutor hon egentligen kommer krossa i sitt liv. Hon sätter solglasögonen på huvudet och spanar. Stranden är helt tom, eller det är mest bara gamla och små barn som är där. Jag går fram till henne och ställer mig jämte henne. 
- Vi kom nog försent, säger jag för att muntra upp henne på något sätt. Jag ger henne en kram och hon blir lite gladare. Vi går sakta tillbaka till bilen och kör mot glassaffären som ligger ungefär 10 minuter bort från stranden. 
 
Jag köper min favoritglass som jag alltid köper när jag är på besök hos farmor. Melonisglass, gudomligt god! 
Therese äter sakta från sin glass och kollar ner i bordet.
- Du kommer träffa dom, jag lovar, säger jag och ler mot henne. Hon ler lite försiktigt tillbaka.
- Jag måste gå på toa, kommer snart, säger hon och går. Jag hör att entrédörren öppnas och ser en rätt så stor man komma in, han slänger en snabb blick på mig och på de gamla paret som sitter lite längre bort och äter sina glassar. Åh, evig kärlek. 
Jag fortsätter att äta min glass och jag ser sedan en tjej med lockigt, brunt hår som också kommer in, mannen slänger en till blick på mig och jag kollar bort. Sedan ser jag Therese som går mot mig men stannar och spärrar upp ögonen på mannen och den mörkhåriga tjejen. Jag kollar på Therese konstigt. Vad håller hon på med? Therese springer snabbt fram till dom och ler stort och konstigt. 
- HI DANI AND PAUL, säger hon högt och ler stort. Tjejen ler och hälsar på Therese. Dani? 
- Can you sign my arm? 
Jag börjar skratta lite åt Thereses töntiga fråga. 
- Eh sure, do you have a pen? Frågar tjejen och ler.
- No, svarar Therese och fortsätter att le. Mannen tar med sig tjejen till kassan och hon betalar snabbt en glass och går ut igen med mannen. Therese står kvar och ler fortfarande lika fånigt.
 
- Astrid?! Det var DANIELLE! Fattar du inte?! Säger hon ivrigt medan hon fokuserar på vägen. 
- Och det är?..
- Liams flickvän pucko! 
Jag ler lite. 
- Det får verkligen inte plats mycket i din 17-åriga hjärna va? Säger Therese retsamt. Jag suckar och kollar på vägen.
- Asså, tänk om One Direction satt typ i någon bil eller något utanför, och jag bara stog där, och jag missade världens chans och tänk om dom också skulle komma in men...
- Snälla Therese, lugna dig, först och främst, fokusera på vägen, jag vill komma hem vid liv tack, och om dom dom nu var i närheten, så betyder det ju att dom är kvar! Abryter jag medan jag håller i mig när Therese svänger så skarpt. 
- Du har rätt! Jag måste ut igen och leta efter dom!
- Men då får du göra det själv, jag ska träffa Lucy och Cate ikväll. Therese blir tyst.
- Då väntar jag la tills imorgon när du är hemma då, säger hon. 
Även om hon är den äldsta utav oss så känns det som att jag oftast är äldst på något märkligt sätt.
 
Therese kör upp på uppfarten och mamma, pappa, farmor och Harold sitter ute och fikar. 
Jag springer snabbt upp på rummet och slänger i 3 olika festklänningar i en väska och byter om till shorts och en t-shirt. Om mamma, pappa, farmor, Therese eller Harold fick veta att jag skulle på fest ikväll skulle de få frispel, jag måste komma hem i tid och inte avslöja all alkohol som jag antaligen har svepit i mig ikväll.

Jag säger bara en sak. Nästa kapitel vill ni verkligen inte missa. 5+ kommentarer för nästa! Tack för alla kommentarer förresten, hoppas att ni tycker om den!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ett till nuuuuuuuu! :D super bra!!

2012-08-16 @ 19:31:55
Postat av: Melliza

Älskar't!! Mer♥

2012-08-16 @ 19:32:59
URL: http://mellizan.blogg.se
Postat av: Natte

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer seriöst as bra <3

2012-08-16 @ 19:36:54
Postat av: Kikke

Jätte bra!:D men kan du skriva de lite mer detaljerat?:33

2012-08-16 @ 19:40:51
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Anonym

m33333333r

2012-08-16 @ 20:01:06
Postat av: ida jansson

Mer

2012-08-16 @ 20:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback