CLOSE TO YOU - KAPITEL 1

- Men stäng av skiten då! Ropar jag till min storasyster som höjer musiken ännu mer. Hon mimar retligt till Up All Night med hennes favoritband One Direction. 
- Serriöst, stäng av, säger jag och kollar på henne argt. 
Hon pausar låten och kollar besviket på mig.
- När ska du lära dig? Säger hon och suckar. Jag kollar på henne och ler.
- Frågar samma sak till dig pucko, säger jag och går tillbaka in på mitt rum och fortsätter att packa.
Jag, min syster, mamma och pappa ska bo hos farmor och hennes man några veckor. Eller, min syster följer bara med för att det går rykten om att One Direction är i den staden..
Min mamma kommer ifrån Sverige, min pappa ifrån Bradford, som min syster är helt hysterisk om eftersom att en av killarna i One Direction kommer därifrån.. Vi pratar svenska med varandra hemma, men engelska tillexempel hos farmor. 
Jag, Astrid, och min syster, Therese är egentligen bästa vänner, även om vi bråkar lite för mycket ibland, men det gör alla syskon, eller? 
- Astrid och Therese, vi ska åka om 5 minuter så ni får skynda er! Hör jag pappa ropa med sin roliga dialekt. 
Jag slänger i det sista i resväskan och stänger den. Jag ställer den vid ytterdörren och springer upp på mitt rum och hämtar min mobil. Therese kommer efter mig med hennes fullpackade 4 väskor, säkert fulla med rep och andra saker som hon kan kidnappa killarna med. Hon håller i hennes nya tidning med massor av One Direction sidor i och ler mot mig. 
 
Jag vaknar av att bilen tvärnitar och jag flyger framåt. Typiskt pappa att väcka mig så.. 
Jag ser farmor och Harold, som hennes nya man heter, de står vid dörren och vinkar glatt åt oss. 
Pappa öppnar bagageluckan och ger oss väskorna och vi alla möts av varma kramar av farmor och Harold. 
Kort kapitel, men jag hoppas att ni tycker om den ändå. Fanficen är lite baserad på filmen Starstruck, men den kommer inte vara exakt som den så ni vet faktiskt inte exakt vad som kommer hända i fanficen efter detta om ni har sett filmen. 5+ kommentarer för nästa kapitel! - Xx 

Kommentarer
Postat av: Winnie

Awesome!!
Men försök att skriva längre kapitel typ 2 A4:a eller så ;) Men annars är det Awesome..
Ps. Jag älskar Starstruck!! <3
xx Winnie

2012-08-16 @ 16:51:18
URL: http://iwantthatonething.devote.se
Postat av: Anonym

Jättebra!!
vill gärna fortsätta att läsa/följa din blogg/fanfic:)

2012-08-16 @ 16:53:10
Postat av: Melliza

Jätte bra! Mer!♥

2012-08-16 @ 16:58:41
URL: http://mellizan.blogg.se
Postat av: ida payne horan

Mer den är ju bra<3<3<3<3

2012-08-16 @ 17:34:02
Postat av: Evelina - Vardag, foto & inspiration

Moore :)))))))))))))

2012-08-16 @ 18:35:42
URL: http://evesfoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback